Spektaklio metu naudojami ryškūs blyksinčios šviesos efektai
Kretos karalius Idomenėjas, vykdydamas dievams duotą pažadą, nužudė savo sūnų. Arba ne. Galbūt jis leido sūnui gyventi, bet už tai sau ir savo šaliai užtraukė dievų rūstybę. O galbūt žmogus, kurį jis laiko savo sūnumi, yra apsimetėlis. Galbūt tikrasis jo sūnus pavirto kalbančia ir pavidalus gebančia keisti vandenų būtybe. O galbūt tiesa yra ir pirma, ir antra, ir trečia. Pjesėje, kurioje susipina skirtingos mito versijos ir Antikos herojai primena šiuolaikinius politikos lyderius, Rolandas Schimmelpfennigas su subtiliu humoru atskleidžia, kaip karą tarp tautų pakeičia karas tarp racionalumo ir prietarų.
Ne vieną apdovanojimą pelnęs vokiečių dramaturgas Rolandas Schimmelpfennigas (g. 1967) yra vienas savičiausių balsų šiuolaikinėje Europos dramaturgijoje. Jis taip pat yra dirbęs žurnalistu, parašęs libretų ir kūrinių radijui, pastatęs spektaklių. Jo pjesės, tarp kurių – lietuvių publikai žinomos „Arabiška naktis“, „Už geresnį pasaulį“ ir „Moteris iš praeities“ – statomos visame pasaulyje.
Visos Schimmelpfennigo pjesės yra visiškai netikėtos temų ir formos prasme. Kūrinių forma iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti paini, bet iš tiesų yra labai tiksli ir kompaktiška. Ją galima pavadinti savotiška „dialogų choreografija“, ir ji realią situaciją akimirksniu perkelia į sapno arba vaizduotės erdvę. Taip pat jo personažai kalba ypatinga, greičiau vaizduotės, o ne tikrovės kalba. Vokiečių autoriaus kūryboje archajiški elementai ir magija susilieja su modernaus miesto gyvenimo kasdienybe. Dar vienas išskirtinis jo bruožas – tai gebėjimas sukurti personažams efektingą, skaitytojų ar žiūrovų kone fiziškai juntamą aplinką.
2008 m. parašyta pjesė „Idomenėjas“ remiasi Antikos mitologija, tačiau nesunku suprasti, kad kalbama apie šių dienų rietenose ir nesusikalbėjime paskendusį pasaulį. Kaip sako režisierius Agnius Jankevičius, pjesė atskleidžia šiuolaikinio žmogaus pažeidžiamumą bei ribotumą ir parodo fiasko, kuriuo baigiasi žūtbūtinės pastangos viską kontroliuoti – ir asmeniniame, ir valstybiniame lygmenyje. Kita režisieriui svarbi tema – tai gluminantis informacinis chaosas ir melagienų antplūdis. Tampa nebeaišku, vardan ko ir už ką kovojama. „Idomenėjas“ parodo šiuolaikinėje visuomenėje veikiantį mitų kūrimo mechanizmą, kuriam tiesa visai nerūpi.
Projektą finansuoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.
Mūsų svetainė naudoja slapukus (angl. cookies). Šie slapukai naudojami statistikos ir rinkodaros tikslais.
Jei Jūs sutinkate, kad šiems tikslams būtų naudojami slapukai, spauskite „Sutinku“ ir toliau naudokitės svetaine.
Kad veiktų užklausos forma, naudojame sistemą „Google ReCaptcha“, kuri padeda atskirti jus nuo interneto robotų, kurie siunčia brukalus (angl. spam) ir panašaus tipo informaciją.
Taigi, kad šios užklausos forma užtikrintai veiktų, jūs turite pažymėti „Sutinku su našumo slapukais“.
Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, ir negali būti išjungti. Šie slapukai nesaugo jokių duomenų, pagal kuriuos būtų galima jus asmeniškai atpažinti, ir yra ištrinami išėjus iš svetainės.
Našumo slapukai
Šie slapukai leidžia apskaičiuoti, kaip dažnai lankomasi svetainėje, ir nustatyti duomenų srauto šaltinius – tik turėdami tokią informaciją galėsime patobulinti svetainės veikimą. Jie padeda mums atskirti, kurie puslapiai yra populiariausi, ir matyti, kaip vartotojai naudojasi svetaine. Tam mes naudojamės „Google Analytics“ statistikos sistema. Surinktos informacijos neplatiname. Surinkta informacija yra visiškai anonimiška ir tiesiogiai jūsų neidentifikuoja.
Reklaminiai slapukai
Šie slapukai yra naudojami trečiųjų šalių, kad būtų galima pateikti reklamą, atitinkančią jūsų poreikius. Mes naudojame slapukus, kurie padeda rinkti informaciją apie jūsų veiksmus internete ir leidžia sužinoti, kuo jūs domitės, taigi galime pateikti tik Jus dominančią reklamą. Jeigu nesutinkate, kad jums rodytume reklamą, palikite šį langelį nepažymėtą.